Lekcje w kinie dla uczniów olsztyneckich szkół

W lutym rozpoczęliśmy nową edycję Lekcji w kinie dla uczniów olsztyneckich szkół. W Pracowni Filmoteki Szkolnej w Zespole Szkół w Olsztynku gościliśmy uczniów Szkoły Podstawowej. Mali widzowie z klas pierwszych poznali niezwykłą historię (opartą na faktach) psa Balto, dzielnego zwierzaka żyjącego na Alasce. Uczniowie najpierw udali się w "podróż" po Alasce, z dużą znajomościa rozpoznawali zwierzęta tego regionu. Trzeba przyznać, że ich wiedza zaskoczyła nawet wychowawczynie pierwszaków. Już wkrótce następna Lekcja w kinie.

Uczniowie Gimnazjum (wraz z panią Agnieszką Bartkow z sieci Filmoteki Szkolnej) uczesticzyli w dwóch zajęciach - klasa pierwsza poznawała w formie warsztatowej język filmu (ujęcia, plany filmowe, ruch kamery na przykładach filmowych); klasa druga rozpoznawała gatunki filmowe, określała ich cechy oraz obejrzała film Kot w Paryżu (melanż gatunkowy w filmie animowanym).
Wkrótce następne zajęcia. Zapraszamy.

Highslide JS Highslide JS

Lekcje w kinie

Highslide JS

W maju odbyły się trzy kolejne spotkania filmowe w Pracowni Filmoteki Szkolnej z cyklu Lekcje w kinie. 4.05 gościli u nas uczniowie klasy VI z panią Justyną Dąbrowską ze Szkoły Podstawowej w Olsztynku,a 14.04 uczniowie klasy III z panią Agnieszką Nygą z Gimnazjum im. Noblistów Polskich. Tematem lekcji były gatunki filmowe, techniki filmowe, a szczególnie film animowany. Uczniowie obejrzeli doskonałą animację francuską Kot w Paryżu, nagrodzoną podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego dla Dzieci i Młodzieży Ale Kino!

11 maja odwiedziła nas grupa uczniów z klas: V i VI ze Szkoły w Waplewie. Uczniowie uczestniczyli w lekcji filmowej: Konkurencja, rywalizacja, przyjaźń. Obejrzeli niemiecki film Latająca klasa. Młodzież wyrażała swoje opinie, definiowała pojęcia i przedstawiała sposoby rozwiązywania konfliktów.

Lekcje w kinie w ramach edukacji filmowej w pracowni filmoteki szkolne

Repertuar dla gimnazjum.

Lekcja filmowa dla dzieci ze Szkoły Podstawowej w Elgnówku

Highslide JS

To już kolejna lekcja w naszym kinie Pracowni Filmoteki Szkolnej. Tym razem w zintegrowanej lekcji języka polskiego z wychowawczą i historią uczestniczyli uczniowie klas IV – VI z Elgnówka. Temat: Rywalizacja a przyjaźń. Młodzi widzowie dyskutowali na temat konkurencji, rywalizacji w relacji z innymi ludźmi, szczególnie w przestrzeni szkolnej i relacjach z rodzeństwem. Uczniowie stwierdzili, że nie zawsze ważna jest wygrana, cenniejsza jest przyjaźń, braterstwo, rodzina, szacunek. Trzeba przyznać, że uczniowie wykazali się dojrzałością i z uwagą obejrzeli film Latająca klasa, oparty na klasycznej powieści pod tym samym tytułem. Młodzi bohaterowie filmu udowodnili, że mogą konkurować ze sobą na innej płaszczyźnie niż bójka na ulicy. Stworzyli wspólnie spektakl muzyczny, który pogodził dwie skłócone od dawna grupy rówieśnicze.

Uczniowie z Elgnówka, po seansie, zwiedzili nasz zamek; oprowadziła ich pani Dorota Kruślińska – Zyśk, wprowadzając do lekcji kontekst historyczny. Taka aktywna forma zajęć spodobała się młodym ludziom, podkreślali, że były ona atrakcyjniejsza niż klasyczna lekcja w szkole. Uczniowie czekają już na następne takie zajęcia.

Lekcje w kinie w Pracowni Filmoteki Szkolnej

Highslide JS

W tym semestrze kontynuujemy Lekcje w kinie, tym razem w Pracowni Filmoteki Szkolnej w Zespole Szkół. Ich uczestnikami są uczniowie w różnym wieku.

Na cykl spotkań w kinie zaproszenie przyjęło olsztyneckie Przedszkole. Maluchy, wdzięczni widzowie obejrzeli na początek film animowany i wykazali się wiedzą podczas konkursu na temat cyklu filmów o ulubionych pingwinach (treść, bohaterowie, itp.) Młodzi widzowie byli bardzo spontaniczni, na pytania odpowiadali bezbłędnie, często rozwijając odpowiedź o ulubione sceny z filmów Madagaskar czy Pingwiny z Madagaskaru. Znali zwierzęta, oceniali ich charaktery, opisywali wygląd. To niewątpliwie edukacyjny wymiar tego spotkania. Przedszkolaki w wieku od 3 do 6 lat zaskakują nas dorosłych swoją wiedzą, a to świadczy, że kultura obrazkowa ma się dobrze i dzięki takim widzom nie zaniknie. Liczymy, że lekcje w kinie w sposób przemyślany przygotują najmłodszych odbiorców filmu do dojrzałego i krytycznego odbioru tej dziedziny sztuki w przyszłości. W marcu rozpoczynamy następny cykl: polskie animacje z wytwórni Se-ma-for w Łodzi.

Uczniowie klas pierwszych uczestniczą w lekcjach integracyjnych, tzn. historii, wiedzy o kulturze, edukacji filmowej. W ubiegłych 2 latach były to Początki kina - film, fizyka, technologia, muzyka.Highslide JS

Tematem pierwszego spotkania w tym roku jest Powstanie warszawskie w historycznej, kulturowej i filmowej perspektywie. Prezentacja tematu obejmuje oprócz przedstawienia faktów, omówienie klasycznych już filmów powstańczych, po najnowsze produkcje. Uczniowie mają okazję poznać historię tego dramatycznego wydarzenia z różnych punktów widzenia. Organizatorką tych lekcji jest pani Dorota Kruślińska – Zyśk (nauczyciel historii), część filmową przygotowała Magdalena Rudnicka. W marcu PRL w filmie (III edycja cyklu).

Zapraszamy wszystkich nauczycieli do organizowania takich lekcji integracyjnych, bo dają one szerszy ogląd zagadnienia, uświadamiają, że wiedza zdobywana podczas poszczególnych przedmiotów stanowi integralną całość. No i oczywiście łatwiej „wchodzi do głowy".


 

Jesteś tutaj: Home Edukacja filmowa Lekcje w kinie Filmoteka szkolna

Ta strona korzysta z plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk