Międzyszkolny Konkurs filmowy Wagary w kinie w Pracowni Filmoteki Szkolnej

Highslide JS

Tegoroczna V edycja obfitowała w niespodzianki. Uczniowie z: Gimnazjum im. Noblistów Polskich, Gimnazjum SPSK, Liceum Ogólnokształcącego i Technikum Hotelarsko - Gastronomicznego w Olsztynku oraz Gimnazjum im. Olimpijczyków Polskich w Stawigudzie udowodnili, że znają polskie filmy historyczne (fabułę, dialogi, scenografię, twórców), ale też potrafią określić elementy języka filmu (plany, ujęcia, ruch kamery, rodzaje montażu) - w quizie filmowym. Filmy między innymi takie jak: Miasto'44, Karbala, Czarny Czwartek, Cwał, Jutro pójdziemy do kina, ale też produkcje sprzed 50 - 40 lat: Giuseppe w Warszawie, Jak rozpętałem..., Kanał, nie zaskoczyły uczestników. Każda ekipa przygotowała plakat filmowy, zredagowała tekst piosenki do filmu z podanych i jeszcze ją...zaśpiewała (część praktyczna). Ujawniły się talenty artystyczne.

Highslide JS

Dodatkowym zadaniem była charakteryzacja i zaprojektowanie kostiumu lub rekwizytu. Jury miało rzeczywiście trudne zadanie, bo kreatywność uczniów oraz wysoki poziom wykonania zadań zaskoczył ich samych.

Laureaci Konkursu:

I miejsce: Alicja Gregorczyk, Oliwia Lewińska, Natalia Moroz z Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Olsztynku
II miejsce: Agata Kolba, Klaudia Gawlińska, Paulina Świętoń z Gimnazjum SPSK w Olsztynku
III miejsce: Helena Kaszubska, Aleksandra Gamdzyk, Julia Barankiewicz

Zdaniem jury, wszystkie grupy zasługują na wyróżnienie.

Konkurs odbył się w ramach programu Filmoteka Szkolna, koordynowanym przez Filmotekę Narodową, a finansowanym przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Nagrody główne (bilety do kina) zostały sfinansowane w ramach projektu Zamiast (MOPS w Olsztynku), a nagrody rzeczowe ufundowała wszystkim uczestnikom Filmoteka Narodowa. Dziękujemy

Relacja na stronie facebook: Dyskusyjny Klub Filmowy Zamek w ZS w Olsztynku - polub nas.

Zamek Kształci Zawodowo

 

Regulamin konkursu.Highslide JS

Akcja zbiórki żywności wolontariuszy z Zespołu Szkół i Warsztatów Terapii Zajęciowej w Olsztynku

Wolontariusze z Zespołu Szkół (20 osób) po raz kolejny uczestniczyli w zbiórce żywności, zorganizowanej przez Warsztaty Terapii Zajęciowej. W 3 dużych sklepach w Olsztynku, 31.03 - 1.04.2017, zachęcali mieszkańców to uczestnictwa w akcji - zakupienia żywności dla potrzebujących z terenu naszej gminy. Młodzi ludzie wykazali się empatią i zrozumieniem, poświęcając swój wolny czas na udział w akcji.

Dziękujemy !

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Warsztaty z ekspertem w Pracowni Filmoteki Szkolnej w Zespole Szkół w Olsztynku

Wędrujący Filmoznawca Filmoteki Szkolnej dr Karol Jachymek przeprowadził warsztaty dla 32 nauczycieli z różnych typów szkół w regionie (m. in. Olsztyna, Ostródy, Szczytna, Elbląga, Morąga, Rynu, Gietrzwałdu, Jonkowa, Godkowa, Olsztynka). Temat: Film wobec literatury, malarstwa i innych sztuk. Filmoznawca, na wybranych przykładach, omówił zagadnienia:

  1. Film wobec innych sztuk
  2. Problematykę adaptacji filmowej
  3. Podstawy analizy obrazu i ścieżki dźwiękowej: narzędzia i metody
  4. Motywy malarskie w filmie: nawiązania, inspiracje, wpływy

W perspektywie zbliżających się egzaminów: gimnazjalnego i maturalnego, materiał filmowy i sposób jego oglądu zainspirował nauczycieli do dyskusji, wskazywali oni możliwości wykorzystania go jako tekstu kultury, określali konteksty i nawiązania do innych dziedzin sztuki.

Zajęcia zorganizowała Magdalena Rudnicka lokalna liderka Filmoteki Szkolnej, nauczycielka z Zespołu Szkół w Olsztynku, we współpracy z Warmińsko - Mazurskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie (p. Elżbietą Jermacz). Podczas spotkania zaprezentowała działania szkolnego DKF Zamek (konkursy, przeglądy filmowe, wydarzenia, projekty) oraz oprowadziła po programach Filmoteki Szkolnej, przedstawiła jej ofertę edukacyjną, konkursy, kursy filmowe dla nauczycieli i uczniów.

Nauczyciele uczestniczący w warsztatach, zgłosili chęć współpracy z liderką, w ramach prowadzonej przez nią sieci nauczycieli Filmoteki Szkolnej, zaproponowali inicjatywy, które chcieliby realizować w Pracowni Filmoteki Szkolnej w Olsztynku (np. lekcje w kinie, uczestnictwo w konkursach czy Festiwalu Filmowych.

Warsztaty odbyły się1.04.2017, w ramach warsztatów z Wędrującym Filmoznawcą w projekcie Filmoteka Szkolna, koordynowanym przez Filmotekę Narodową, a finansowanym przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.

Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Wycieczka do Strasburga

Highslide JS

Na przełomie marca i kwietnia reprezentacja naszej szkoły odwiedziła Strasburg we Francji – siedzibę ustawodawczej części Parlamentu Europejskiego w ramach międzynarodowego programu „Euroscola", który trwa nieprzerwanie od wielu lat, a którego głównym celem jest popularyzacja unijnego myślenia wśród młodzieży szkolnej państw członkowskich. Odwiedzając Parlament i naśladując europosłów uczniowie mają sposobność mówić o swoich oczekiwaniach i dzielić się na międzynarodowym forum swoimi pomysłami na rozwój integracji Europy. Przez cały dzień reprezentowaliśmy Polskę w wielogodzinnej debacie oraz warsztatach. Połączyła nas atmosfera otwartości i chęć znalezienia sensownych odpowiedzi na pytania, które Unia zadaje sobie coraz częściej.

Zwiedziliśmy też przepiękne, malownicze miasto gdzie jest tak ciepło, że w domach nie ma kaloryferów, na prywatnych posesjach nad Renem rosną palmy, a na śniadanie podają świeżutkie bagietki. Jedną z atrakcji było też Muzeum Techniki w niemieckim Speyer. Zgromadzono tam rozwiązania techniczne z dwóch minionych stuleci, zaś mnogość i dziwaczność eksponatów bardzo nas zaskoczyła.

Fotorelacja z wycieczki jest w porządku chronologicznym. Zapraszamy.

Konkurs filmowy. Wagary w kinie. Polski film historyczny (XX wiek)

Highslide JS

Przebieg konkursu - zabawy. Etap I (przygotowawczy)

  1. Uczniowie przygotowują kostiumy lub rekwizyty historyczne na imprezę
  2. Uczniowie rysują w formacie A-1 (brystol) plakat inspirowany wybranym filmem i przekazują go organizatorom do 7.04.2017 (Dzień Konkursu)

Etap II (konkurs – zabawa)

  1. Uczniowie występują w kostiumach lub z rekwizytami bohaterów historycznych.
  2. Prezentują swój plakat inspirowany wybranym filmem.
  3. Prezentują znajomość podanych w Regulaminie filmów (quiz - wybór odpowiedzi z czterech możliwości)
  4. Quiz ze znajomości języka filmu (zagadnienia w części: Założenia)
  5. Układają piosenkę do filmu z podanych słów kluczy (zadanie praktyczne)

 

 

Zakres tematyczny:

  1. Polskie filmy historyczne (historia XX wieku) - lista poniżej
  2. Realizatorzy filmów
  3. Znajomość fabuły
  4. Dialogi
  5. Język filmu (ujęcia, sceny, kadry, ruch kamery, itp.)
  6. Scenografia, kostiumy
  7. Muzyka filmowa

Lista filmów

  1. Jutro idziemy do kina
  2. Pianista
  3. Karbala
  4. Kamienie na Szaniec
  5. Miasto'44
  6. Czarny Czwartek
  7. Giuseppe w Warszawie
  8. Cwał
  9. Jak rozpętałem drugą wojnę światową, cz. 1
  10. Sekret enigmy
Jesteś tutaj: Home

Ta strona korzysta z plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk