Konkurs Pangea

Highslide JS

Uczniowie zespołu szkół 17.03.2017r. wzięli udział w szkolnym etapie Międzynarodowego Konkursu Matematycznego Pangen. Do finału zakwalifikowała się uczennica III THa, Aneta Angielska, która 10.04.2017r. wzięła udział w finale konkursu w Warszawie.

Gratulujemy i życzymy sukcesu.

Wyniki konkursu „Łamanie głów i języka”

30.03.2017r. w naszej szkole odbył się konkurs matematyczno-językowy pt. „Łamanie głów i języka". W konkursie wzięło udział 9 par uczniów Zespołu Szkół, oto wyniki:

I miejsce – Daria Szczepkowska, Paulina Wylamowska
II miejsce – Bartosz Purzycki, Aleksandra Milewska
III miejsce – Kamila Borkowska, Aleksandra Klus

IV miejsce – Izabela Bogacka, Paulina Borcun
V miejsce – Michał Mrozowski, Marcin Chmielewski
VI miejsce – Mateusz Draszek, Łukasz Klus
VII miejsce – Rafał Chrzan, Kacper Margalski, Aneta Angielska, Przemysław Dekiert
VIII miejsce – Zuzanna Słodownik, Marta Sobecka

Wszystkim uczestnikom dziękujemy, a zwycięzcom gratulujemy.

Organizatorzy

Międzyszkolny Konkurs filmowy Wagary w kinie w Pracowni Filmoteki Szkolnej

Highslide JS

Tegoroczna V edycja obfitowała w niespodzianki. Uczniowie z: Gimnazjum im. Noblistów Polskich, Gimnazjum SPSK, Liceum Ogólnokształcącego i Technikum Hotelarsko - Gastronomicznego w Olsztynku oraz Gimnazjum im. Olimpijczyków Polskich w Stawigudzie udowodnili, że znają polskie filmy historyczne (fabułę, dialogi, scenografię, twórców), ale też potrafią określić elementy języka filmu (plany, ujęcia, ruch kamery, rodzaje montażu) - w quizie filmowym. Filmy między innymi takie jak: Miasto'44, Karbala, Czarny Czwartek, Cwał, Jutro pójdziemy do kina, ale też produkcje sprzed 50 - 40 lat: Giuseppe w Warszawie, Jak rozpętałem..., Kanał, nie zaskoczyły uczestników. Każda ekipa przygotowała plakat filmowy, zredagowała tekst piosenki do filmu z podanych i jeszcze ją...zaśpiewała (część praktyczna). Ujawniły się talenty artystyczne.

Highslide JS

Dodatkowym zadaniem była charakteryzacja i zaprojektowanie kostiumu lub rekwizytu. Jury miało rzeczywiście trudne zadanie, bo kreatywność uczniów oraz wysoki poziom wykonania zadań zaskoczył ich samych.

Laureaci Konkursu:

I miejsce: Alicja Gregorczyk, Oliwia Lewińska, Natalia Moroz z Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Olsztynku
II miejsce: Agata Kolba, Klaudia Gawlińska, Paulina Świętoń z Gimnazjum SPSK w Olsztynku
III miejsce: Helena Kaszubska, Aleksandra Gamdzyk, Julia Barankiewicz

Zdaniem jury, wszystkie grupy zasługują na wyróżnienie.

Konkurs odbył się w ramach programu Filmoteka Szkolna, koordynowanym przez Filmotekę Narodową, a finansowanym przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Nagrody główne (bilety do kina) zostały sfinansowane w ramach projektu Zamiast (MOPS w Olsztynku), a nagrody rzeczowe ufundowała wszystkim uczestnikom Filmoteka Narodowa. Dziękujemy

Relacja na stronie facebook: Dyskusyjny Klub Filmowy Zamek w ZS w Olsztynku - polub nas.

Zamek Kształci Zawodowo

 

Regulamin konkursu.Highslide JS

Akcja zbiórki żywności wolontariuszy z Zespołu Szkół i Warsztatów Terapii Zajęciowej w Olsztynku

Wolontariusze z Zespołu Szkół (20 osób) po raz kolejny uczestniczyli w zbiórce żywności, zorganizowanej przez Warsztaty Terapii Zajęciowej. W 3 dużych sklepach w Olsztynku, 31.03 - 1.04.2017, zachęcali mieszkańców to uczestnictwa w akcji - zakupienia żywności dla potrzebujących z terenu naszej gminy. Młodzi ludzie wykazali się empatią i zrozumieniem, poświęcając swój wolny czas na udział w akcji.

Dziękujemy !

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Warsztaty z ekspertem w Pracowni Filmoteki Szkolnej w Zespole Szkół w Olsztynku

Wędrujący Filmoznawca Filmoteki Szkolnej dr Karol Jachymek przeprowadził warsztaty dla 32 nauczycieli z różnych typów szkół w regionie (m. in. Olsztyna, Ostródy, Szczytna, Elbląga, Morąga, Rynu, Gietrzwałdu, Jonkowa, Godkowa, Olsztynka). Temat: Film wobec literatury, malarstwa i innych sztuk. Filmoznawca, na wybranych przykładach, omówił zagadnienia:

  1. Film wobec innych sztuk
  2. Problematykę adaptacji filmowej
  3. Podstawy analizy obrazu i ścieżki dźwiękowej: narzędzia i metody
  4. Motywy malarskie w filmie: nawiązania, inspiracje, wpływy

W perspektywie zbliżających się egzaminów: gimnazjalnego i maturalnego, materiał filmowy i sposób jego oglądu zainspirował nauczycieli do dyskusji, wskazywali oni możliwości wykorzystania go jako tekstu kultury, określali konteksty i nawiązania do innych dziedzin sztuki.

Zajęcia zorganizowała Magdalena Rudnicka lokalna liderka Filmoteki Szkolnej, nauczycielka z Zespołu Szkół w Olsztynku, we współpracy z Warmińsko - Mazurskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie (p. Elżbietą Jermacz). Podczas spotkania zaprezentowała działania szkolnego DKF Zamek (konkursy, przeglądy filmowe, wydarzenia, projekty) oraz oprowadziła po programach Filmoteki Szkolnej, przedstawiła jej ofertę edukacyjną, konkursy, kursy filmowe dla nauczycieli i uczniów.

Nauczyciele uczestniczący w warsztatach, zgłosili chęć współpracy z liderką, w ramach prowadzonej przez nią sieci nauczycieli Filmoteki Szkolnej, zaproponowali inicjatywy, które chcieliby realizować w Pracowni Filmoteki Szkolnej w Olsztynku (np. lekcje w kinie, uczestnictwo w konkursach czy Festiwalu Filmowych.

Warsztaty odbyły się1.04.2017, w ramach warsztatów z Wędrującym Filmoznawcą w projekcie Filmoteka Szkolna, koordynowanym przez Filmotekę Narodową, a finansowanym przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.

Highslide JS Highslide JS Highslide JS
Jesteś tutaj: Home

Ta strona korzysta z plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj politykę plików cookies..

Akceptujesz cookies na tej stronie?

EU Cookie Directive Module Information