Gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych Miasta i Gminy Olsztynek

Highslide JS

Założeniem programu JESTEM DOROSŁY - JESTEM ODPOWIEDZIALNY ZA SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ, ZA SIEBIE I ZA INNYCH było zachęcenie młodzieży, szczególnie z rodzin dotkniętych problemami uzależnień i niedostosowaniem społecznym, do wzięcia odpowiedzialności za swoją przyszłość, do życia w inny, niż znany z domu rodzinnego sposób, do pracy nad sobą i poszukiwania ścieżki kreatywnego rozwoju.

Młodzież szkół ponadgimnazjalnych wchodzi w dorosłość z różnym, często bardzo bolesnym bagażem doświadczeń, z którym często nie potrafi sobie poradzić. Działający w ZS w Olsztynku program profilaktyczny skutecznie realizuje swoje założenia, pomaga młodzieży, lecz powinien być doposażony w dodatkowe, bardzo atrakcyjne dla uczniów narzędzia/środki, aby efektywniej docierać do zagubionych osób stojących u progu dorosłego życia.

Program JESTEM DOROSŁY - JESTEM ODPOWIEDZIALNY ZA SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ, ZA SIEBIE I ZA INNYCH był uzupełnieniem programu profilaktycznego szkoły, podczas realizacji którego uczniowie ZS w Olsztynku odwiedzili dwa wysokiej klasy hotele: Willa Port Art & Business**** i Hotel Platinum****  w Ostródzie oraz skorzystali z Aquaparku. Uczniowie poznali specyfikę zawodów hotelarskich oraz gastronomicznych, spotkali się z osobami wykonującymi różne zawody (recepcjonista/ka, pokojowy/a, kelner/ka, kucharz/rka, manager, szef sali, szef kuchni), zobaczyli infrastrukturę hotelową i gastronomiczną. Dodatkowo zostały przeprowadzone warsztaty z pedagogiem szkolnym, nauczycielami ZS w Olsztynku przed i po wycieczce.

Głównym zadaniem warsztatów była profilaktyka uzależnień, zwłaszcza alkoholowych, profilaktyka prozdrowotna oraz wzmocnienie wiary w siebie i swoje możliwości, poznanie swoich dobrych stron, przyjęcie odpowiedzialności za swoje działania. Realizacja programu pozwoliła na poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie przedmiotów zawodowych (hotelarstwo, gastronomia), wpłynęła na integrację młodzieży o różnym statusie społecznym, wskazała różne kierunki rozwoju i spędzania czasu wolnego, pozwoliła wyrazić siebie, otworzyć na inność i odrzucenie społeczne.

Bardzo duży nacisk w realizacji projektu położono na zwiększanie zdolności do pokonywania trudności w życiu codziennym, unikanie stosowania środków uzależniających, sprzyjanie nawiązywania i utrzymania dobrych relacji z innymi ludźmi oraz aktywny udział w życiu zawodowym i społecznym.
Przeprowadzone działania cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczniów, bardzo im się podobały. Były realizowane wśród młodzieży uczącej się w Technikum i Zasadniczej Szkole Zawodowej ZS w Olsztynku (ponad 40 osób) i pozwoliły na poszerzenie wiedzy i umiejętności znacznie wykraczając poza podstawę programową realizowaną w szkole. Uczniowie chętnie brali udział w warsztatach oraz innych przedsięwzięciach i zadeklarowali chęć uczestnictwa w kolejnych.

Harmonogram egzaminów zawodowych w sesji maj-lipiec 2017

Harmonogram egzaminów zawodowych do pobrania tutaj.

Filmowa Gra Miejska Śladami bohaterów Marvela

Zapraszamy do udziału w Filmowej Grze Miejskiej w dniu 2 czerwca 2017 r. Start: Pracownia Filmoteki Szkolnej g. 9.30.

Regulamin, Formularz zgłoszenia 4 osobowej grupy, zgoda na udział w grze do pobrania poniżej:

Warsztaty "Czy ananas odchudza, a ziemniaki tuczą?"

Highslide JS

Dnia 22 maja 2017 roku uczniowie IaTH (technik technologii żywności) i IIaTH (technik żywienia i usług gastronomicznych) wraz z nauczycielkami: Joanną Łukaszewicz i Ewą Podhajną uczestniczyli w warsztatach "Czy ananas odchudza a ziemniaki tuczą?" przeprowadzonych przez Panią dr hab. Małgorzatę Dmitryjuk z Katedry Biochemii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

Celem warsztatów było zapoznanie uczniów z procesami trawiennymi zachodzącymi w organizmie człowieka. Uczestnicy badali procesy biochemiczne zachodzące pod wpływem enzymów własnych (swojej własnej śliny i amylazy ślinowej w niej zawartej) oraz pochodzenia roślinnego (bromelainy z ananasa).

Młodzież wykonywała dwa doświadczenia:

  1. Trawienie kliszy rentgenowskiej za pomocą bromelainy wyizolowanej ze świeżego ananasa. W trakcie doświadczenia uczniowie samodzielnie sporządzili wyciąg enzymatyczny ze świeżego ananasa zawierający bromelainę i obserwowali stopień wytrawienia żelatyny - białka, którym pokryta jest prześwietlona klisza rentgenowska.
  2. Trawienie skrobi z użyciem amylazy ślinowej z wykorzystaniem płynu Lugola. Podczas doświadczenia uczniowie obserwowali stopniowe trawienie skrobi pod wpływem amylazy z własnej śliny przez produkty pośrednie (amylo-, erytro-, achro- i malto-dekstryny) aż do produktu końcowego (mieszanina dekstryn, maltozy i glukozy).

Profesjonalnie wyposażona pracownia oraz sprzęt, odczynniki i naczynia laboratoryjne (łaźnia wodna, pipety, probówki szklane i typu Eppendorf, falkony, płyn Lugola itd.) pozwoliły naszym uczniom poczuć się jak studenci, mimo iż nie zostali przywitani "wejściówką" https://www.facebook.com/images/emoji.php/v8/f57/1/16/1f609.png;). Zapraszamy do galerii.

Wsparcie finansowe i materialne

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą wsparcia finansowego i materialnego dla uczniów, słuchaczy i studentów.

Program stypendiów pomostowych 2017/2018

{pdf=files/aktualnosci/2017-05-11-stypendia-anr.pdf|100%|500|native}

Jesteś tutaj: Home

Ta strona korzysta z plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk